Корисна iнформацiя

Театралізована діяльність в дошкільних навчальних закладах

14.04.2014

Театралізована діяльність в дошкільних навчальних закладах

«Роки дитинства – це передусім виховання серця»
Василь Сухомлинський
Творчість - це потужний двигун розвитку дитини. Самовираження дітей за допомогою творчої діяльності набуває великого значення ще в дошкільному віці. У театралізованому дійстві ми маємо можливість удосконалювати емоційну сферу дитини. Театр розкриває духовний і творчий потенціал дитини і надає їй реальну можливість адаптуватися в соціальній сфері.

Кожен художній твір для дітей дошкільного віку має моральну спрямованість. Його мета – виховувати й формувати в дітей такі поняття як чесність, сміливість, чуйність, сприйнятливість до чужого болю, а також уміння любити і дружити, уміння розуміти інших і бути зрозумілим для них.

У той же час театралізована діяльність змушує дітей думати, аналізувати, робити висновки. А це, у свою чергу, допомагає переборювати боязкість, сором’язливість, невпевненість у своїх силах, і, в остаточному підсумку, підвищує самооцінку маленької людини.

Театр не тільки розважає глядача. Він допомагає нам знайти відповіді на багато життєвих питань. Ще за класичними творами минулих сторіч ми знаємо про існування традиції дитячих домашніх театрів. Саме в домашньому театрі батьки долучали дітей до мистецтва: виховували художній смак, учили дитину краще взаємодіяти з довкіллям, а також формували комунікативні здібності та розвивали мову.

У театралізованому дійстві ми маємо можливість удосконалювати емоційну сферу дитини. Ще Костянтин Ушинський вказував на те, що дитина щиро вірить у те, що відбувається в казці, а значить, виховне значення театралізації неможливо переоцінити.

А Василь Сухомлинський стверджував, що духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, музики, фантазії, творчості. «Без цього дитина – засушена квітка», - говорив великий педагог.
Театр розкриває духовний і творчий потенціал дитини і надає їй реальну можливість адаптуватися в соціальній сфері.

Усі діти здатні до творчості. Тому до участі у виставі можна (і потрібно) залучати кожного малюка. Тим більше, що в багатьох казках-театралізаціях, які увійшли до збірника «Театралізовані Казки», досить багато ролей з невеликим обсягом тексту. Навіть малюки можуть бути залучені до участі в невеликих п’єсах. Наприклад, грати роль Мишки (без слів) в казці «Золоте яєчко». Дитина при цьому може лише імітувати писк мишки і показувати, як вона хвостиком майнула.

Театральне дійство – це, перш за все, свято з усмішками та оплесками. Воно створює і підтримує гарний настрій, налаштовує дитину на позитив. Навіть найнезначніша роль, доручена соромливій дитині, додає їй упевненості. У неї підвищується самооцінка і з’являється бажання дивувати близьких і друзів своїм талантом.
Можна з упевненістю сказати, що участь у театралізованому спектаклі справляє розвиваючу дію на дитину в різних напрямках: емоційному, мовному, соціальному та інтелектуальному. Отримавши роль, дитина під час репетицій опиняється перед необхідністю вдосконалювати дикцію, активно використовувати свій словниковий запас і розширювати спектр інтонацій, які вона передає. Це, у свою чергу, сприяє активному розвитку мови маляти, як монологічної, так і діалогічної.

Однією з цікавих форм роботи над театралізованими постановками дитячих творів є залучення до участі в них батьків дошкільнят. Це зближує, згуртовує, спонукає до взаємопорозуміння і злагоди. Саме батьки в домашніх умовах можуть учити ролі зі своїми маленькими акторами. А також вони отримують можливість творчо підійти до участі дитини у п’єсі: придумати і зробити для малюка незвичайний театральний костюм або взяти безпосередню участь у постановці як актори.

Саме тому видавництво «Ранок» розробило комплект «Театралізовані казки» (українською та російською мовами). Перелік казок відповідає усім чинним програмам.

До комплекту входить книга з театралізованими казками, СD із записом творів в авторській інтерпретації й картонні наголовники для юних акторів. Для зручності користувачів на диск також записані тексти, розкладені за ролями.

Це видання покликане створити умови для розвитку творчої активності дітей, прилучити їх до театральної культури, сформувати можливість вияву ініціативи й самостійності, а також виховати доброзичливість і контактність у стосунках з однолітками.

(дитяча письменниця Л. В. Яковенко)





Театралізовані казки. Сценарії + аудіозаписи







Театралізовані казки: Маски







Театрализованные сказки. Сценарии + аудиозаписи







Театрализованные сказки: Маски







Назад