Корисна iнформацiя

Методичні особливості вивчення історії (на матеріалі курсу «Вступ до історії»)

07.04.2014
Методичні особливості вивчення історії  (на матеріалі курсу «Вступ до історії»)

Скласти план уроку історії для 5 класу? Легко!


Метою навчального-методичного посібника серії «Конструктор уроку» з пропедевтичного курсу «Вступ до історії» є надання допомоги вчителеві у викладанні цього курсу у 5 класі. Видання пропонує нові підходи та нову структуру подачі методичного й дидактичного матеріалу для уроків – учитель може самостійно компонувати запропоновані елементи та форми уроку, доповнювати їх власними напрацюваннями, створюючи тим самим оригінальний конспект (розробку уроку).

За допомогою цього посібника вчитель зможе швидко та ефективно підготуватися до кожного заняття. Унікальність посібника «Конструктор уроку» полягає в тому, що він створює умови для безперервної творчої співпраці вчителя з автором посібника.


Вступ до історії. 5 клас: плани-конспекти уроків на друкованій основі. (Серія «Конструктор уроку»)

Посібник складається з двох частин – друкованої та електронної. Друкована частина містить шаблони планів-конспектів уроків. Для кожного з них прописані тема, мета, обладнання, тип уроку, основні поняття, основні дати та події, очікувані результати та поетапний план роботи.

Перелік обладнання уроку, запропонований у посібнику, може бути збільшений під час «конструювання» плану-конспекту (зважаючи на оснащення конкретного предметного кабінету). Також це стосується основних понять, дат та поетапного плану роботи.

Кожна розробка уроку містить комплекс завдань для індивідуальної та групової роботи, а також прийоми ефективної роботи з ними. Майже кожний етап уроку, а також кожний пункт етапу вивчення нового матеріалу, подані у двох варіантах, до того ж частина завдань передбачає нестандартні форми проведення заняття.
План-конспект уроку розміщено на одному розвороті, щоб учителеві було зручно з ним працювати. У друкованій розробці залишено достатньо місця, і за потреби можна внести зміни та доповнення.

До посібника додається електронний диск, який містить допоміжні матеріали до уроків, роздавальні матеріали для учнів, календарно-тематичний план, такі самі плани-конспекти уроків, як і в друкованому посібнику. Кожен із компонентів диска можна відредагувати в програмі Microsoft Word і роздрукувати.

У посібнику запропоновано різні типи та форми проведення уроків, зокрема практичні заняття, урок-уявна подорож з елементами театралізації, уявна екскурсія тощо.

Навчальне видання містить комплекс завдань для індивідуальної, групової, колективної роботи та прийоми ефективного їх застосування. Пропонуються завдання, спрямовані на формування початкових знань, елементарних уявлень та найпростіших умінь п’ятикласників, а також завдання, зорієнтовані на розвиток їх творчих здібностей. Інтерес серед учнів 5 класу можуть викликати завдання із розшифруванням історичних термінів та понять, прізвищ історичних постатей тощо, виконання творчих робіт за мотивами теми уроку. Учитель, у свою чергу, може оформлювати учнівські виставки малюнків та саморобок у кабінеті історії.

Запорукою ефективного навчання будуть доброзичливість вчителя і бажання учнів учитися, дисципліна і психологічний комфорт у класі, особистісно орієнтований підхід і творча співпраця учителів та учнів.

(за О. А. Подобєдою, викладачем кафедри історії та етнополітики
НПУ імені М. П. Драгоманова)

Назад